Varumärkets
Plattform
 
Föreläsning&Workshop

Varumärkets plattform och strategi
Varumärkets kärnvärden och positionering

Vad innehåller en varumärkesplattform?
Här får du förklarat plattformens innehåll
och vi diskuterar fram ditt varumärkes
plattform, konsultråd till kursarvode!



Vad innehåller en varumärkesplattform? Här förklaras vad varumärkets plattform innehåller och hur alla delar hänger samman. Under en dag får du det du behöver, vi diskuterar även fram plattformen för ditt varumärke

Se även Kurs Varumärke 2 dgr - träffa 5 experter

 
Innehållet i en varumärkesplattform

Kurs Varumärkets Plattform 1 dag ger dig det du behöver; vi bygger tillsammans din varumärkesplattform. Vi går igenom plattformens innehåll och diskuterar hur man får fram det, allt du behöver. (Här pratar vi inte om grafisk profil eller grafisk identitet, det finns det så många andra kurser för.) Efter denna dag passar det utmärkt att följa med ut till de fem experterna, se Kurs Varumärke 2 dgr - Besök fem experter
.

Syftet med kursen är, att du själv skall kunna sätta ihop en kvalificerad varumärkes-
plattform, som skall innehålla följande delar:

  - mission
  - vision
  - varumärkets kärnvärden
  - varumärkets attribut
  - differentiering av varumärket, point of difference, POD
  - varumärkets positionering
  - varumärkets personlighet
  - varumärkesprofil, en spegling av kundprofilen

För dig som enbart sökt på "varumärkesplattformens innehåll" och hamnat här
, du är varmt välkommen hit till sidan. Känn dig välkommen att använda det du behöver för att bättre kunna utföra ditt arbete.

Avsnitten ovan skall finnas med i varumärkets plattform, till dessa kan du, om du vill, lägga till även andra punkter, såsom varumärkets "story"/historia, byline och/eller tagline, på kursen går vi förstås igenom även dem.

På köpet får du det som behövs för att aktivt kunna delta i era diskussioner om varumärkesstrategi och kanske rent utav kunna tillföra en och annan bortglömd eller förbisedd dimension. - Det är ytterligt få som har det kompletta perspektivet, även bland "experterna".

Under dagen fångar du upp en hel del och det står även i Kursboken som du får ca 3 v innan kursstart:

"Hårda" fakta:

  - definition av varumärke
  - skydd av varumärket
  - degenerering av varumärke/generiska varumärken
  - varumärkets omfattning/"arkitektur", för- och nackdelar
  - varumärket som monetär tillgång i bolaget
  - brand extension och line extension
  - brand premium, och motsvarigheten för lågprismärken


"Mjuka" fakta:

  - konkurrensfördel
  - points of parity, POP, och den ständiga utvecklingsprocessen
  - co-brandings samband med respektive varumärkes kärnvärden/attribut
  - marknadskommunikationens roll


Låt dig inspireras av olika utbildningsvideos om varumärke, svenska och internationella, finns ett urval på 2-dagarskursens kurssida, scrolla ner en bra bit så hittar du dem.

Kursboken är speciellt skriven för denna kurs av MarknadsSkolans VD Nanna Carlstedt, som även är kursansvarig för Kurs Varumärkets Plattform.

Så här tycker tidigare deltagare
 

"Kursen gav kunskap från olika byråers perspektiv om varumärket vilket gav ett stort mervärde för oss kursdeltagare. Vi på Mötesfabriken kände efteråt att det var en god intern investering att delta med vår personal på kursen."

Pether Skoglund, VD, Mötesfabriken AB, Norrköping


 
1 söndag



Stockholm

Göteborg


kurs_marknadsforing

Följ eller gilla syskonkursens (2 dgr/besök) sida på Facebook så håller vi dig informerad även om denna kurs med 1 dags workshop




Metod

Föreläsning, där du även får se nu använda varumärkesplattformar från bolag och kommuner, du kommer även få se en del kortare videos

Efter denna dags genomgång rekommenderas du att följa med ut i verkligheten och träffa fem experter, se Kurs varumärke/besök 2 dgr.

Förkunskaper

Yrkesverksam på Marknad, Kommunikation, Information, eller generalist i beslutsfattande ställning

Kursansvarig

Nanna Carlstedt
 

Kurstillfällen och tider

Stockholm

Göteborg


Kl 09.30-16.00

Sthlm: Hotel Continental, Vasagatan 22, mitt emot huvudentrén på Centralstation.

Gbg: Chalmers, VIP-rum, Restaurang Hyllan, ovanför Shoppen.



Välkommen in med din kursanmälan per mail eller telefon:

info(at)marknadsskolan.se
eller ring på 08-510 502 63





Kursdatum för Kurs Varumärke,
länkad till Kalender on-line

Kontakta oss för vidare information:
info(at)marknadsskolan.se  eller ring på
08-510 502 63




Kursavgift och anmälan

6.500 kr exkl moms

Kursarrangören förbehåller sig rätt till ändringar.

Kursanmälan gör du per mail:

info(at)marknadsskolan.se
eller ring på 08-510 502 63

 

 

 

Till startsidan