Marknadsföring
i Praktiken, Diplom
 
Diplom

Grundkurs Marknadsföring
/tidigare Kurs Marknadsassistent Diplom

- Bästa marknadsföringskursen på
marknaden: Max hands-on, med
verklighetsbaserad teori samt besök hos
tio högaktuella leverantörer; du lär dig
det du behöver!


"Givande studiebesök; nutida, aktuell
information; intressanta diskussioner;
bra upplägg med föreläsningar varvat
med praktiska besök och till sist,
bra organiserat."


Marie Bergström, Johnson&Johnson/Ethicon,
försommaren 2013

 
Syfte

Kursen är ett svar på behovet av en utbildning som ger personal på marknadsavdelningen, assistenter, kommunikatörer och informatörer såväl som ingenjörer, en kunskapsbas som motsvarar de krav som ställs på dem i det kvalificerade och mångfacetterade jobb de har som projektansvariga. En utmärkt bas för alla marknadsförare, såväl kvinnliga som manliga, oavsett bakgrund.

Innehåll Kurs Marknadsföring

Kursen ger kunskaper inom marknadsföring och marknadskommunikation, men också färdigheten att hålla kontakt med ofta ett flertal leverantörer till marknadsavdelningen. Deltagarna förutsätts förstå hur de effektivt skall samverka med leverantörerna och hur man skall kostnadsoptimera uppdragen som läggs ut. Dokumentation finns för varje leverantör, även checklistor som direkt kan användas i jobbet. Teorin omfattar dessutom kopplingen till verksamhetens Affärs-/verksamhetsplan, på djupet går vi igenom Marknadsplan, Kommunikationsplan, Kommunikativ plattform och stannar gärna lite xtra länge vid Varumärkesplattformen. Deltagarna får även en genomgång av marknadsrätten, med de fyra relevanta lagområdena: Marknadsföringslagen, Varumärkeslagen, Upphovsrättslagen och Mönsterskyddslagen, och hur de sitter ihop. Alla delar skrivs in i deltagarnas Diplom.

Kursen Marknadsföring i praktiken ger såväl en teoretisk kurs i marknadsföring, såväl som verkligheten. Deltagarna åker ut till leverantörernas kontor, ser miljön, ser folket, sitter ner och får en genomgång där det finns tid för frågor. De träffar och prata med alla dessa leverantörer de som projektansvariga talar med i sin vardag. Kurs Marknadsföring i praktiken, tidigare Kurs Marknadsassistent Marknadskoordinator, ger dem allt detta på bara tio dagar, på köpet får deltagarna ett fint kontaktnät och massor av erfarenhetsutbyte med övriga deltagare. Kursen är lagd så att deltagaren under veckan skall kunna sköta sitt jobb som vanligt och tiderna passar deltagare som kommer med tågen till Stockholm Central: start 09.30, slut 15.30.


På Takterrassen, 10 våningar upp mitt city, sitter vi avskilt för föreläsningarna.

Avsnitt

Kursen inleds med ett något mer omfattande teoretiskt avsnitt om Marknadsplanen och Kommunikationsplanen samt hur de kopplas till Affärsplanen, därefter följer tio avsnitt med tillhörande varsitt besök hos leverantör. Om du vill se vilka vi tidigare besökt så kan du dessutom titta i on-line-kalendern för förra gruppen här intill. Vilka bolag och verksamheter vi besöker kan variera, så även ordningsföljden, men oftast är det 10 av de 12 i listan nedan:

     1. Event och Mässor, Del 1: Event-byrå, en av de bästa
     2. Event och Mässor, Del 2: En större kongresshall
     3. PR-byrå, En av de största PR-byråerna i Sverige
     4. Marknadsundersökning; Undersökningsföretag
     5. Tryck&Kopiering, offset och digitalt; Tryckeri
     6. Marknadsrätt, MarknadsDomstolen
     7. Varumärke, Varumärkesstrategi&-plattform; Varumärkesbyrå, en av de bästa
     8. Kommunikationsbyrå med inriktning på digitala medier
     9. Sökmotoroptimering; Optimeringsbolag, en av de största
     10.Webproduktion för större bolag; Webbyrå, en av de största
     11.Webproduktion för mindre bolag; Webbyrå, en av de största
     12.Expert på sociala medier och hur man jobbar med dem


Kurs Marknadsföring gör tio spännande besök

Varje kursomgång har några nya besök, kan alltså variera och avvika från den preliminära listan här på websidan; vi har denna gång två nya inom digitala medier. Under förra kursomgången besökte vi följande företag, vilka även står inskrivet i deltagarnas fina Diplom:

Stockholm Waterfront Congress Center/event- och kongresshall

Andréasson PR/opinionspåverkan och med egna aktiviteter skapa redaktionell närvaro

Brandson Sökmotoroptimering

Cabomba Brothers Strategisk Reklambyrå inom varumärkespositionering

Stjärntryck/offset och kopiering

Georgson & Co/varumärkesstrategisk konsultbyrå

Bonniers annonsavdelning för digitala medier, här di.se

Mogul/affärsintegrerade större websidor

Triggerfish/websidor i WordPress med responsiva sidor, dvs mobilanpassade

MarknadsDomstolen, åhörare vid huvudförhandling


Vi besöker glasverandan på Stockholm Waterfront Congress, varifrån Svt sände live under Obamas besök i Stockholm 4 sep 2013.



Nedan ser du två byggnader, den översta, med Riddarholmskyrkan, visar MarknadsDomstolen, som ligger granne med kyrkan; nedan Stockholm Waterfront CongressCenter med sin iögonfallande fasad. Den blå byggnaden är Stockholms Konserthus by night; du kan ju passa på att boka en konsertbiljett när du ändå är i stan!


Så här tycker våra tidigare deltagare

"Fem ord/påståenden som jag kopplar samman med kursen: Givande studiebesök; nutida, aktuell information; intressanta diskussioner; bra upplägg med föreläsningar varvat med praktiska besök och till sist, bra organiserat."

Marie Bergström/Marknadskoordinator/Johnson&Johnson/Ethiconkurs_marknadsforing



"Fyra ord som jag tycker beskriver kursen: Inspirerande, tankeväckande, tidskrävande, och helhetsperspektiv."

Caroline Ekholm/Marknadskoordinator/Johnson&Johnson/Mentor och Acclarentkurs_marknadsforing



"Kursen i Praktisk Marknadsföring hos Marknadsskolan har varit över förväntan. Har givit en väldigt bra inblick i marknadsföringens alla delar. Jag kan nu direkt gå till ett tryckeri, reklam- eller PR-byrå och prata deras språk vid inköp av tjänster. Mina intryck av kursen uttryckt i fem ord: Roligt, spännande, utvecklande, konkret samt lärorikt. "

Göran Hjälm/Forskare Biotech, Blivande Marknadskoordinator i privat näringslivet/Uppsala Universitet/Forskning Biotechkurs_marknadsforing





"Kontakten med MarknadsSkolan administrativt har varit lättsam och enkel. Trevligt på morgonen med ett avstämnings-sms på tåget in till stan. Skrivningarna är bra och lärorika. Kursledaren har mycket erfarenhet, hon tog precis med de bitar i marknadsföringen som jag önskade mig före kursen. Föreläsningarna har varit bra. Besöken hos leverantörerna jättespännande!! Kul att få se hur de jobbar ’på plats’, utbyta deras erfarenheter samt att tänka nytt! Jag tycker att det varit en jättebra kurs och är jättetaggad att fortsätta!! Jag tycker att Nanna lär ut väldigt bra! Jag kan varmt rekommendera kursen till andra, tack Nanna!"

Christina Wallenberg/Administratör/KG Knutsson AB kurs_marknadsforing



"Nu får jag ihop alla bitar jag tidigare saknat i mitt dagliga jobb som Marknadskoordinator. Jag ser helheten, har fått en mycket klarare bild av vad jag ska göra själv och vad jag kommer leja ut till proffs. Det i sin tur bidrar till, att vi kommer lägga marknadsföringspengarna på rätt saker, med maximal utdelning. Att vi dessutom hade roligt i gruppen tillsammans var ett stort plus.

Kontakten med MarknadsSkolan, den administrativa delen: Bra! // Skrivningarna: Lagom svåra och kluriga. I början var jag ovan att 'plugga' men det släppte efter några gånger. // Kursledaren: Påläst och mycket kunnig inom området och branschen. Sedan gillar jag även hennes privata sida som man får möjligheten att träffa under fikat, vi var ju även en mindre grupp. // Föreläsningarna: Bra! Ibland skulle vi ha haft lite mer tid bara. // Besöken hos leverantörerna: Bra! Tyckte det var extra kul att få besöka ett Tryckeri, Marknadsdomstolen och Stockholm Waterfront. // Att i samband med besöken fika ute på stan: Jättetrevligt! Är småbarnförälder så jag kommer aldrig ut nu för tiden så det har varit jättekul! // Kursboken: Kommer jag att ha glädje av långt efter kursen. Blir faktiskt bättre ju fler gånger man läser den. Kommer att använda den som lathund eller om jag behöver läsa på eller repetera något i mitt dagliga arbete."

Tina Kihlgren/Marknadskoordinator/KG Knutsson AB kurs_marknadsforing



"Jag har fått ett ökat självförtroende, ändå har kursen bara kommit halvvägs; redan startat upp flera nya saker. Fått flera nya kontakter, bokat upp ett par av dem för möte. Kursboken tycker jag om, den är bra."

Maria/Marknadskoordinator/Nilfisk kurs_marknadsforing



"Kursledaren är bra och kunnig; föreläsningarna och Kursboken är bra. Besöken hos leverantörerna är super, det bästa på hela kursen!!"

Åsa/Marknadskoordinator/Länstrafiken Västmanland kurs_marknadsforing



"Föreläsningarna är bra. Studiebesöken är det bästa med kursen; mycket intressant."

Isabelle/Marknadsassistent/Prido kurs_marknadsforing



"... Denna kurs är väldigt annorlunda än de jag gått tidigare, en kurs man minnas och bär med sig i min kunskapsportfölj hela livet... Att vara ute hos leverantörerna, alltså i miljöerna, har gett mig otroligt mycket. Det känns mer verkligt när man får se på plats hur andra företag jobbar och intressant att få reda på vad man ska tänka på i olika situationer...Vi har precis landat ett stort event och jag hade stor nytta av checklistan event i boken för att hålla reda på bitarna.
Jag tror att det är skrivningarna som gör att man lärt sig så mycket. Hade jag gått en vanlig kurs med x antal föreläsningar glömmer jag det dagen efter kursen varit.
Sakkunskapen om marknadsföring känns gedigen och väl inarbetad...
Du är härlig, personlig och rolig Nanna..."

Sara/Försäljningsassistent/ATG kurs_marknadsforing



"... Inspirerande att få se de olika miljöerna och få vetskap om hur de jobbar... möta väldigt trevlig människor på olika positioner... och informationen vi fått... Kursmaterialet har gett mig lärdom om mycket som jag inte haft kunskap om innan... de gemensamma luncherna supertrevligt & mysigt... Kursledaren är toppen... vet vad hon pratar om och har ett bra sätt att förklara, och man känner ett stort engagemang... Jag åker upp från Gbg varje gång, långa dagar men väl värt mödan. Jag lär mig mycket och får träffa er, fantastiska människor - var och en på sitt sätt..."

Anette/Projektansvarig och Marknadsassistent/FlexLink Systems Gbg



"Vill du gå en rolig och informativ kurs så ska du välja MarknadsSkolans Kurs Marknadsföring i Praktiken Diplom, tidigare Kurs Marknadsassistent Diplom. Som kursdeltagare varvar du studierna med besök på olika arbetsplatser inom olika arbetsområden för att se hur de arbetar, det är väldigt intressant, spännande och roligt. Jag vill varmt rekommendera den här kursen.


De vi träffade på Kurs Marknadsföring i Praktiken Diplom var kanon, tog sig verkligen tid och gillade att prata om sitt arbete; det är alltid roligt att prat med människor som trivs med sitt yrke; här några av dem:

Särskilt bra tyckta jag var, att vi på Kurs Marknadsföring i Praktiken fick chansen att sitta med Hugo på Sökmotoroptimeringen och ställa alla frågor som vi har, få tid att nöta på vissa saker. Informationen som vi fick, har jag direkt nytta av i mitt arbete, därför såg jag fram emot just det besöket.

Besöket hos Bink var väldigt intressant och intensivt, mycket ny information som jag tidigare aldrig vetat om, mycket information att smälta. Det är häftigt med webtidningar där nyheterna uppdateras direkt, snabba puckar och puls hela tiden. Det tänker jag inte på då jag läser en tidning på webben hur ’färska’ nyheterna faktiskt är. Försäljningschefen vi träffade var trevlig och svarade tålmodigt på våra frågor.

Marknadsundersökning; fick verkligen en inblick i hur mycket tid de lägger ner. Det måste vara otroligt roligt och givande att få vara med i hela processen, från det att kunden kommer med sina önskemål, till att som undersökare presentera resultatet. Som kund så måste det vara intressant att se hur bra koll man själv har på sitt företag/varumärke, om man ligger där man trodde eller om det avviker helt. Intressant miljö, verkligen...

Tryckeriet; det känns som ett hantverk. Janne sa själv att han var teknikintresserad och det märktes, han har ju även datakunskap och det underlättar ju då han hjälper sina kunder då de sitter och 'knåpar' ihop sin pdf.

Marknadsrätt är ett spännande ämne och de två personerna som vi fick träffa var väldigt kunniga, så dagen blev väldigt bra och informativ, jag lärde mig mycket nytt.

Besöket hos Andréasson PR var intressant, lärorikt och roligt. Vi blev väl mottagna och Micke tog sig verkligen tid med oss och var väldigt kunnig, vilket alltid är roligt. Det verkar vara ett spännande yrke med högt tempo.


Till kommande kursdeltagare vill jag bara säga, fråga så mycket ni kan och är det några svåra ord som ni inte förstår, så tveka inte att fråga, de som arbetar med detta glömmer oftast bort att vi andra inte har hört vissa ord tidigare, för dom är de så vanliga.

...vill även tillägga att kursledaren är inspirerande och mycket kunnig samt en väldigt trevlig tjej."


Linda Längberg, Marknadskommunikatör/Innesäljare, Thermisol AB, Norrtälje. Linda har nu, ett par månader efter kursen, blivit befordrad till Marknadsansvarig. GRATTIS Linda, bra jobbat!



"...varje gång lär man sig något nytt... vad kärnan i marknadsföring handlar om... Skrivningarna på teoriavsnitten och besöksinnehållet har gett mig ett bra kvitto på att jag förstår det vi pratar om och hjälper mig vidare i tanken... Upplägget tycker jag är trevligt och avslappnat... Upplägget med de gemensamma luncherna är bra för gruppen och mycket landar ju även där... Kursledaren är pedagogisk och får mig att förstå allt. En bra lärare tycker jag..."

Zandra/egen företagare och marknadsansvarig/GhettoHill



"Jag fick på Kurs Marknadsföring i Praktiken Diplom, tidigare Kurs Marknadsassistent Diplom, ett helhetsperspektiv som jag inte haft förut; trots att jag tidigare gått PR-utbildningen på Berghs, som ändå är mycket omfattande, men här på MarknadsSkolan är det så personligt och hands-on, det man verkligen behöver. Särskilt bra tycker jag var upplägget, att först skriva tentan, sedan genomgång. Och förstås, luncherna med de givande och trevliga diskussionerna.

Jag tyckte att besöket för avsnittet 'Annonsering i webtidning', DI.se, var kanon.

Ett mycket givande och intressant besök på Eventbyrån Unify. Speciellt bra var det att han hade en så strukturerad presentation på skärmen. Bevisar att EVENT är allt annat än ’hipp som happ’. Jättekul!"

Sarah Tronêt, Marknadsförare och PR, även egenföretagare




Du hittar samtliga kundreferenser och namngivna citat i Programkatalogen. Om du vill tala med en tidigare deltagare så hör av dig till oss, tel 08-510 502 63.

kurs_marknadsforing
   
Kort om kursen

Kurs Marknadsföring i Praktiken Diplomutbildning, tidigare Kurs MarknadsAssistent, är den enda i sitt slag. Precis som i andra liknande utbildningar får du den teoretiska grunden, men här får du dessutom så mycket mer. Du får komma ut till leverantörerna och träffa dem personligen, vara på deras kontor, se och känna in miljön och hur de har det. Samtliga leverantörer har kontor i Stockholm, de flesta centralt belägna i city.

Teorin läser du in mellan gångerna, och varje avsnitt tenteras separat. Avsnitten följer dina besök hos leverantörerna. Det mesta du skall läsa är på svenska, sammanlagt ca 420 sidor. Diplomet kräver att samtliga avsnitt skall vara skrivna och godkända. Teorin föreläses av kursansvarig på Takterrassen, 10 våningar upp mitt i city. Innehållet i kursen är tänkt att spegla en projektansvarigs omfattande och dynamiska arbetssituation. Vi utgår från att deltagarna, som ofta är eventansvariga, kommunikationsansvariga, ansvariga för marknadsföringen, marknadsassistenter eller liknande sitter på kundbolaget, på köparsidan.

Kursansvarig följer gruppen under hela kursen: Möter upp gruppen ute hos leverantören, går igenom dagsprogrammet, genomför dagens skrivning, ger teoretisk föreläsning och överlämnar sedan till chefen hos leverantören att fortsätta dagen med det aktuella avsnittet.


Kurs Marknadsföring i Praktiken 10 dgr Diplom, tidigare Kurs MarknadsAssistent,
har en dagsaktuell Kursbok skriven på svenska.

Omfattning

Kurs Marknadsföring i Praktiken, tidigare Kurs Marknadsassistent, har 70 lektionstimmar och 3-4 timmar per vecka för inläsning av litteraturen. Ibland tillkommer en video på Youtube man skall se/lyssna på.
Litteraturen skriven svenska, tot ca 420 sid.
Varje avsnitt tenteras skriftligt varje vecka.
Diplom förutsätter närvaro på minst 9 av 10 tillfällen samt godkänt på samtliga prov.

I bilagan Schema hittar du ett detaljerat upplägg förKurs Marknadsföring i Praktiken, tidigare Marknadsassistent Diplom.

 Översiktlig kursbeskrivning Marknadsföring i Praktiken 10 dgr Diplom

 Exempel på skrivning

 
Kursmål

  • Grundläggande teoretisk kunskapsbas inom marknadsföring, se specifikation nedan
  • Insikt i och förståelse för vilka leverantörer som finns runt om din verksamhets marknadsfunktion
  • Ha sett och upplevt miljöerna ute hos leverantörerna
  • Förstå arbetsprocessen ute hos leverantör, vad som ingår och i vilken ordningsföljd
  • Förstå vilket underlag leverantörerna behöver för att kunna utföra sitt uppdrag på ett bra sätt; vad de behöver och varför
  • Kännedom om vad som kan påverka kostnaden för uppdraget, vad som fördyrar och hur det kan göras till så lågt pris som möjligt, riskbedömning
  • Minimera riskerna
  • Kunna sätta ihop ett tillräckligt bra underlag för att leverantören skall kunna räkna på jobbet, ta fram en offert
  • På köpet knyter deltagarna på kursen Marknadsföring i Praktiken, tidigare Marknadsassistent Diplomutbildning nya personliga kontakter med chefer ute hos leverantörerna

kurs_marknadsforing

Marknadsdomstolen på Riddarholmen, handlägger mål som gäller frågor om olika former av marknadsföring skett på ett riktigt sätt. Det är endast näringsidkare, Konsumentombudsmannen och vissa förbund som har rätt att yttra sig där. Marknadsdomstolens förhandlingar är offentliga för allmänheten.


Hands-on teori Marknadsföring

Teorin täcker samtliga kursavsnitt ovan. Dessutom tillkommer ett initialt ganska omfattande avsnitt om Marknadsplan, Kommunikationsplan, Varumärkesplattform och Kommunikativ Plattform samt hur de hänger ihop med Affärsplanen. Deltagarna lär sig även marknadsrätten, med de fyra lagarna vi på Marknadsavdelningen berörs av: Marknadsföringslagen, Varumärkeslagen, Upphovsrättslagen och Mönsterskyddslagen och förstås, vi lär ut hur lagrummen hänger ihop, så att vi förstår vad vi har att röra oss med så vi slipper Marknadsdomstolen eller Tingsrätten.

Teorin är hands-on, inget onödigt teoretiserande, utan rakt på det som behövs för att göra jobbet. Tidigare kursdeltagare har sagt att det är mer omfattande och mer att läsa och ta in än de trodde. Litteraturen är under ständig uppdatering, så allting är dagsaktuellt.



 
10 fredagar

Välkommen in med din kursanmälan
inför nästa start!


Stockholm, tio fred
med uppehåll dag före helgdag


kurs_marknadsforing

Följ eller gilla kursens egen sida på Facebook
så sänder vi dig info om kursstarter


Begränsat antal platser

Anmälan per mail, se mer nedan.



Bilden visar gruppen från våren 2012: Två av dem
från KG Knutsons marknadsavdelning, en
entreprenör och egenföretagare, ägare
och VD på Svanen Hemtjänst, med 80 anställda,
och en "intraprenör" som startat upp Fatburen
Konferens, ägt av YIT Fastigheter, från vä
Christina Wallenberg, Tina Knutsson,
Asmeret "René" Rezene och Maria Friberg


Kursen avsedd för dig

Kursen avsedd för dig som till vardags jobbar med marknadskommunikation och som sitter, eller kommer att sitta på en marknads-, kommuni-
kations- eller informationsavdelning; för dig som vill gå en utmärkt diplomeringskurs, en kurs som gör skillnad i ditt sätt att tänka och prata om ditt jobb, en kurs du stolt kan visa upp för din arbetsgivare.

Du behöver en teoretisk grund i marknadsföring och du tycker det verkar spännande att komma ut till ett större antal leverantörer, som du kanske har eller kommer att ha daglig kontakt med. För dig är det ett ett plus att litteraturen är adekvat och dessutom på svenska, du slipper alltså 500 sidor amerikansk standardlitteratur. Du tycker även det verkar bra med ett mindre prov varje gång vi träffas. I genomsnitt läser du ca 45 sidor per vecka, men texten i Kursboken är synnerligen innehållsrik, så man läser den ganska eftertänksamt. Hittills har samtliga deltagare sagt, att kursen tar ca 3-4 timmar hemma, för inläsning av Kursboken, ibland är det även en video eller två i Youtube man skall titta/lyssna på. Man klarar inte skrivningarna utan att ha läst. Vi betonar förståelse snarare än att rabbla utantill; även skrivningarna bygger på den principen.


kurs_marknadsforing

Deltagare vår och försommar 2013 på besök hos Marknadsdomstolen där vi fick sitta med på huvudförhandling med vittnen och slutplädering. Från vänster: Göran Hjälm /Biotech, Uppsala; Marie Bergström /Johnson&Johnson, Ethicon, Stockholm; Caroline Ekholm /Johnson&Johnson, Mentor, Acclarent, Stockholm; samt
Anna Göransson /Mockfjärds Fönster, Mockfjärd.

En röd tråd

Kursansvarig följer dig under hela Kurs Marknadsföring i Praktiken, tidigare Kurs Marknadsassistent, du är i trygga händer: Kursansvarig träffar du varje tillfälle, det är hon som tar dig till och är moderator hos leverantören och det är hon som håller i teorin och ger skrivningarna/muntliga proven i diskussionsform.

Ute hos leverantören

Du möter kursansvarig varje gång och hela dagen. Dagen startar ofta i Kurslokalen med skriftligt prov på förra veckans avsnitt. Kursansvarig går igenom det nya teoretiska avsnittet. Därefter lunch ute på stan då vi passar vi på att lära känna varandra, utvecklas ofta till rena erfa-möten, vi har haft det väldigt trevligt varenda gång! Sen iväg på besöket. Oftast är det högsta chefen vi träffar och som presenterar för oss. Chefen berättar hur de jobbar och hur man skall jobba ihop med dem på bästa och mest kostnadseffektivt. Under mötet bjuds vi på kaffe. Besöket tar ca 1,5-2 tim.

Efter besöket skiljs vi åt, siktar alltid på att vara klara kl 16:00. Det förekommer att vi gör två besök under en och samma dag, skrivningen har vi dock alltid.

kurs_marknadsforing

Bilden visar ett exempel på en miljö du får komma till, detta är från annonsavdelningen Bonniers webtidningar

Per sms får du besked inom ett par tre dagar om hur det gick för dig på skrivningen. Om du skulle behöva skriva om gör du det antingen vid nästa tillfälle eller så får du skrivningen per mail och gör om den hemma. Man kan inte skjuta upp den, utan alla hänger med på alla avsnitt, alla skall fårstå, så vi kan gå vidare i tankarna.

Inför varje veckas tillfälle, får du vid flera tillfällen per mail exakta uppgifter om var vi skall träffas, och en vägbeskrivning. Skickas automatiskt ut 5 och 2 dagar före från vår Kalender on-line, där alla uppdateringar av besöken successivt läggs in. På morgonen på väg till kursen får du ett sms från kursledaren som kollar att allt är ok med dig och att du hittar. Oftast träffas ni i Kurslokalen. Vi de tillfällen besöket ligger under fm träffas ni på gatan ovanför en T-bana och promenerar tillsammans därifrån till leverantören. Vi rekommenderar att åka kommunalt.

Kurstider

Kl 8.30-16.00

Tiderna är satta så att även du som kommer med SJ/rikstågen skall hinna till bra avgångar; oftast någon i varje kursomgång som sitter på tåget ett par timmar i varje riktning. Vid ett par tillfällen kan du gå något tidigare så du hinner med det tidiga tåget hem.

OBS! Antalet platser begränsade

Kursstart Stockholm,
tio fredagar med uppehåll dag före helgdag och v 44




Klicka på det blå Kalendariet nedan, där finns en länkad on-linekalender, med aktuella kursstarter och alla tio dagarna inlagda. Om du vill se hur besöken och dagarna läggs upp, skall du titta på den föregående kursens dagar; kommande kurs fylls successivt på efterhand bokningarna görs.

Diplomutdelning vid näst sista eller sista tillfället.

I Schemat, som du hittar som pdf i mitten nedan, finns beskrivet vad varje avsnitt innehåller och vilka leverantörer vi besöker, ordningsföljden kan variera.

Inför varje tillfälle får du ett mail med utförliga instruktioner, med väganvisning, info om det bolag vi skall besöka samt fokuspunkter för besöket. Påminnelse om tillfället sänds automatiskt ut till dig från vår Kalender, Kalendern on-line.

Kursort

Stockholm

Kursstart förutsätter minst fem, vi kan dock inte vara alltför många, ca 5-7 personer brukar vara lagom; flera av leverantörerna har ganska små konferensbord!

Kursansvarig, röd tråd och moderator

Ute hos leverantörerna träffar du tio högre chefer, som var och en berättar vad de gör och hur du kan effektivisera arbetet ihop med dem.

Kursansvarig Nanna Carlstedt

Kurskalender on-line till Outlook



Kurskalender för Kurs Marknadsföring i Praktiken, tidigare Kurs MarknadsAssistent Diplom

Kursavgift

Kursavgift 16.500 kr/person exkl moms.
I kursavgiften ingår Kursboken. Ja, det låga priset stämmer, satt så att alla kan delta, även koordinatorer och assistenter med en begränsad årlig utvecklings-/utbildningsbudget, alla yrkesverksamma är varmt välkomna.

Övriga Villkor.

Kursanmälan

Kursanmälan till Kurs Marknadsföring
/Marknadsplan
gör du per mail.
Maila din anmälan eller ring oss på

Tfn 08-510 502 63


Kursarrangören förbehåller sig rätten till ändringar.



Lediga jobb för projektansvariga Marknad
och assistenter

Tipsa en vän

 

 

 

 
Till startsidan