s Kurs Marknadsföring, Marknadsplan och SEO
 
 
Marknadsföring
/Marknadsplan/SEO
 
Föreläsning
 

Marknadsföring, Intensivkurs
Även B2B, Tekniska verksamhetsområden

- Skapad av marknadschefer för dig
i behov av en snabb grund


Kort om Kurs Marknadsföring/Marknadsplan/SEO

Intensivkurs mycket verklighetsförankrad. Hands-on ser vi vad som behövs för att vi på bästa sätt kan marknadsföra vår verksamhet; ett antal nycklar för all marknadsföring, några smakprov:

Positionering, hur man särskiljer sin verksamhet

Differentiering, Point-of-Differens och Points-of-Parity, hur det påverkar kravet på kontinuerlig utveckling av erbjudandena

Kärnvärden och attribut och hur de på så många sätt styr hela verksamheten

Historien bakom verksamheten, Storyn, och hur man i sin marknadsföring kan använda den

Missionen, drivkraften bakom hela verksamheten

Vision, bilden av hur verksamheten ser ut ca fem år fram i tiden

Dessutom: Hands-on hur man optimerar sin websida så man blir synlig på Googles söklista. Vi går konkret in och visar hur det skall göras, för alla och envar, inte för tekniker utan för marknadsförare.



Kursen är populär, många har gått den, även företagsinterna upplägg har på flera ställen genomförts; för LRF:s medlemsföretag i Karlskrona/Blekinge lade vi till en individuell Workshop på två timmar per deltagande bolag.

Maila gärna om du vill diskutera dina behov eller veta mera.

Kursavgift 11.500 kr exkl moms. I avgiften ingår lunch. Även Kursboken ingår, dock inte i extrainsatta kurstillfällen med kortare varsel; inget onödigt teoretiserande, allt hands-on och direkt användbart i jobbet, skriven av Nanna Carlstedt, vår VD och dessutom Kursansvarig för denna kurs; ca 420 sidor ringbunden A4, läses innan kursen, tar mer tid än man tror, ganska komprimerat skriven, synnerligen innehållsrik med massor av konkreta tips. Hör av din med ett mail så skickar vi innehållsförteckningen som en pdf.

Kursanmälan görs per mail till info(at)marknadsskolan.se. Skriv med din postadress så vi kan skicka din Kursboken.

08-510 502 63

Varmt välkommen!
/MS




Mer om kursen: Kurs Marknadsföring/Marknadsplan/SEO är en intensivkurs av föreläsningskaraktär där kursinnehållet omfattar såväl grundbegreppen som sambanden inom området. Det presenteras även hur affärsplanen hänger ihop med Marknads-, Kommunikations- och Mediaplanen. Du får en utförlig genomgång över hur en Marknadsplan och kommunikationsplan upprättas och över vad de bör innehålla. Vi garanterar aha-upplevelser och intressanta resonemang.

Deltagare: Kurs Marknadsföring/Marknadsplan/SEO är avsedd för deltagare som behöver repetition eller vidareutbildning, även för deltagare utan tidigare marknadsföringskunskaper.

Kursinnehåll: Affärsplan, Marknadsplan, Kommunikationsplan, Sambandet mellan planerna, Marknadsundersökning, Varumärket i affärsstrategin, PR i marknadsföringen, Sociala medier, Annonsering i Digitala medier, Event planering, Event genomförande, Mässa, Kommunikativ Plattform, Websidan, Sökmotoroptimering, Tryck/Kopiering samt Marknadsrätt.


Bilden visar fikat i anslutning till konferensrummet Riddargatan 14 i Sthlm City, T-bana Östermalmstorg/uppgång Grevturegatan

Deltagarna har inte med sig något case; inga egna planer upprättas, däremot välkomnas deltagarna att notera de idéer som diskuteras.

Kursbok: Ingen tentamen, men vi rekommenderar deltagarna att läsa igenom Kurslitteraturen i marknadsföring innan kursen. Kursmaterialet i marknadsföring/marknadsplan är Marknadsföring i Praktiken, författare Nanna Carlstedt, VD MarknadsSkolan , utgiven 2012 av Svenska MarknadsSkolan AB, svenska, 420 sid, ståenda A4, ringrygg. Kursboken följer innehållet i kursen och är mycket omfattande, hands-on, utan onödigt teoretiserande, skriven av marknadschef för yrkesverksam marknadspersonal

 Kurs Marknadsföring/Marknadsplan - översiktlig beskrivning
 Kurs Marknadsföring/Marknadsplan - Innehållsförteckning i Kursboken

 
Såhär tycker tidigare deltagare

"Fyra ord som jag associerar med kursen: Information, översikt, kul, aha-effekt.

Känns fortfarande bra nu efteråt; pusselbitar ramlade på plats! "

Astrid Gunther/International Marketing Coordinator
/Comfort Audio AB  kurs marknadsföring


"Fem ord som jag associerar med kursen: Inspiration/bra refresh; Bra bolla/diskussioner; Kul/intressant; Bra bok i kombination med selekterade områden F2F; Uppskattar kopplingarna – sy ihop, samt trevlig plats, ljust o fräscht.

Till kommande deltagare vill jag framföra: LÄS BOKEN GRUNDLIGT. VÄLJ UT OMRÅDEN FÖR DJUPLODNING OCH DISKUSSION. TA MED DINA EGNA CASE/FRÅGOR/PROBLEM TILL KURSEN. "

Bo Karlstedt/General Manager
/Toshiba Electronics Norden, entreprenör sedan 1 sep 2013kurs marknadsföring


"Fem ord som jag associerar med kursen: Luftigt; Högt i tak; Ljust; Intressant samt tänkvärt.

Till kommande deltagare vill jag framföra: LYFT RUMPAN OCH BLICKEN, GÅ KURS PÅ MARKNADSSKOLAN OCH FÅ NY INSPIRATION OCH ENERGI. "

Johan Westlin/Marknads- och Försäljningschef
/Botkyrka Stadsnät kurs marknadsföring


"Tack för trevlig och givande kurs! Några rader från mig: Kursen är verkligen hands on, med många konkreta tips och genvägar blandat med nyttig praktisk teori. Dessutom mycket trevlig stämning! "

Magnus Harbom/Marknadsekonom/Ekonomi och upphandling
/Statens Veterinärmedicinska Anstalt, SVA/Uppsalakurs marknadsföring


"Det har varit bra att vi fått tränga in i ämnet och hur allt hänger ihop genom att presentationen bildade 'årsringar' med alltmer fördjupning varje gång delarna återkommer."

Kristina Johnson/Kommunikatör/Landstinget Gävleborg kurs marknadsföring


"Jag tycker att Kursboken är toppen, kommer att använda den som ett uppslagsverk när jag kör fast. Marknadsplan, kommunikationsplan var bra att gå igenom ordentligt. Segmentering, budskap, argumentation och positionering var också bra. Har nu lite att ta tag i när jag/vi kommer tillbaka till jobbet."

Åsa Karlsson/Sektionschef/Statens Veterinärmedicinska Anstalt, SVA kurs marknadsföring


"Bra omfångsrik Kursbok! Engagerad lärare. Bra med grundläggande begrepp för oss som inte är insatta i språket."

Louise Treiberg Berndtsson/Sektionschef/ Statens Veterinärmedicinska Anstalt, SVA


"Vi fick många bra verklighetsanknutna exempel. Bra med POD-POP, profilering-image samt målgrupp. Man fick jättebra tankeställare och punkter att fundera kring inför framtiden."

Emma Tillback/Projektledare/Nybro Kommun kurs marknadsföring


"Bra sammanfattning av de viktigaste delarna av marknadsföringens grunder. Min bild av vad som måste göras och i vilken ordning har tydliggjorts för mig. Via de frågor som ställdes i materialet och under kursen, skapades en mycket komplett affärsplan. Bra!"

Mats Knutsson/ Predire Group AB kurs marknadsföring


"Grädde på moset var Sociala Medier. Bra innehåll. Kommer ha mycket stor nytta av allt i framtiden. Till kommande deltagare vill jag säga: Vänta inte som jag i 20 år att gå kursen!"

Torbjörn Håkansson/ Hälleviks Camping kurs marknadsföring


"Sociala Medier bra. Fick idéer och uppslag till vår verksamhet."

Christer Jönsson/ Hälleviks Camping kurs marknadsföring


"Blivit taggad till att se över min verksamhet. Många bra förslag till förbättringar."

Jonas Andersson/Fikalösningar AB kurs marknadsföring


"Jag kommer ha stor nytta av kursen i min verksamhet. Till kommande deltagare vill jag säga, att de skall läsa lite i Kursboken innan."

Elise Assarsson/Elise Massage kurs marknadsföring


"Proffsiga föreläsare."

Robin Duvald/Sölvesborg Kommun kurs marknadsföring


"Tydligt, bra exempel och liknelser i vardagen. Läsvänlig Kursbok."

Anette Ingemansson/Sölvesborg Kommun kurs marknadsföring



Kurs Marknadsföring/Marknadsplan har
dagsaktuell kurslitteratur skriven på svenska.
Kurs Marknadsföring/Marknadsplan - Innehållsförteckning i Kursboken

Reservation för viss omkastning i programmet alternativt omprioriteringar mellan punkterna beroende på gruppens uttryckliga önskemål.



Till startsidan